Friskoleleder

Er du vores nye friskoleleder?

På Sdr. Nærå Friskole leder vi lige nu efter vores nye friskoleleder, der skal være med til at drive skolen gennem ledelse, samarbejde og god kommunikation.

Sdr. Nærå Friskole er en naturskøn skole, der ligger i en hyggelig by lidt syd for Odense. Vi er en friskole, hvor faglighed, fællesskab, nærvær og livsglæde er vores mærkesager. Og det er vi stolte af! Vi tæller lidt over 200 elever, men hænger tæt sammen med vores børnehus og efterskole, der hver rummer henholdsvis 40 børn og 100 elever.

I stillingen som friskoleleder får du ansvaret for den daglige ledelse samt personaleansvar for alle ansatte på friskolen. Sammen med lederen for børnehuset/SFO samt lederen for efterskolen danner i et ledelsesteam. Her er jeres opgave sammen at bevare det overordnede perspektiv og agere på bedste vis for vores kombinerede skole – for dig med fokus på friskolen.

Derfor er det især vigtigt for os, at du har gode kommunikative evner og samarbejder naturligt med både de andre ledere, medarbejdere og forældre.

Vi søger en leder til vores friskole, der med kendskab til den Grundtvig-Koldske skoletradition:

• Arbejder for trygge og tillidsfulde relationer med både lærere, elever og forældre
  • Har interesse for og engagement i det særlige friskoleliv
  • Kan fortælle de gode historier
  • Skaber et godt og trygt arbejdsmiljø for personalet – og for sig selv
  • Ser mulighederne i at være leder på en kombineret skole
  • Er ansvarlig for planlægning af lærernes arbejdstid, skema mm.
  • Er ansvarlig for lærermøder
  • Er ansigtet udadtil for forældre, elever og medarbejdere

Stillingen som friskoleleder kræver, at du formår at skabe trygge og tillidsfulde relationer med lærere, elever og forældre, der bærer præg af både støtte, ligeværd og udfordring. Derfor er det vigtigt, at den kommende leder er klar i sin kommunikation og tilstedeværende i jobbet og ved, hvordan man som leder balancerer at være konstruktiv, inddragende og støttende, men samtidig ved, hvornår der skal skæres igennem.

Vi søger en profil, der:

• Har solidt kendskab til og erfaring fra friskoleverdenen – og gerne med lederuddannelse eller ledelseserfaring
  • Er værdiorienteret i sin ledelse og har skolen i hjertet
  • Har interesse for og gerne erfaring med skole- og organisationsudvikling
  • Ser sig selv som en holdspiller og formår at skabe resultater gennem andre
  • Formår at uddelegere opgaver og samtidig bevare ansvar og overblik
  • Kender sine egne styrker og tør sætte dem i spil
  • Ved at man ikke skal kunne alt og ser værdien i kollegial sparring
  • Er rolig og robust og formår at lytte til og motivere sine medarbejdere
  • Kan træffe beslutninger og stå ved dem
  • Indgår i et engageret ledelsesteam, hvor begreberne ydmyghed, ambitioner og tillid præger vores tilgang til den fælles opgaveløsning

Du kan læse en nærmere beskrivelse af den profil, vi søger, ved at trykke her

Første samtalerunde finder sted den 19. februar 2024, og anden samtalerunde finder sted den 26. februar 2024. Imellem første og anden samtalerunde vil de udvalgte kandidater blive bedt om at gennemføre en personprofiltest.

For yderligere information om stillingen og en nærmere beskrivelse af friskolelederens opgaver se vores hjemmeside. Du er velkommen til at kontakte forstander Anna Ilum Nielsen på tlf. 24810105.

Ansøgning og relevante bilag sendes som samlet pdf-fil til ansoegning-snf@1858.dk med teksten “Friskoleleder” og dit navn i emnefeltet.

Ansøgningsfrist: 7. februar 2024. Stillingen ønskes besat 1. april 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter aftale inden for rammerne af fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet, LC og CO10 samt organisationsaftalen for ledere ved Frie Grundskoler mv.