Computer

Bestyrelsen vedtog i januar 2013 nye retningslinjer vedørende computere. Disse er som følger:
  • Alle elever fra 1. til 4. klasse har en bærbar computer i husstanden, som efter aftale med læreren kan medbringes.
  • Alle elever fra 5. klasse har egen bærbar computer.
  • Skolen indkøber 4-5 reservecomputere

Vi kan dog allerede nu oplyse, at skolen ikke har en forsikring, der dækker elevernes medbragte udstyr, men lærerne er meget opmærksomme på at arbejde pædagogisk med håndteringen af en bærbar computer. Eleverne har mulighed for at få deres computer låst inde i både friskolen og efterfølgende også i SFO’en.

Vi vil gerne understrege, at det ikke er nødvendigt at stille med en sprit ny bærbar computer til 10.000 kr. Det kan fint være en brugt. Vil man gerne købe en ny, kan en tilstrækkelig maskine købes til omkring 2000 kr. Der kan i tillæg tegnes en totalforsikring, hvis man ønsker det.