Ny friskoleleder

Byd velkommen til den nye friskoleleder på Sdr. Nærå Friskole

Fra april 2024 bliver Sdr. Nærå Friskole beriget med en ny friskoleleder. I den forbindelse kan vi byde vekkommen til Jesper Dyrberg Villadsen.

Jesper kommer selv fra friskoleverdenen, hvor han de sidste 5 år har været viceleder på Vester Skerninge Friskole på Sydfyn. Før det var han skoleleder på Struer Friskole i 6 år. Jesper kommer altså med 11 solide års erfaring i friskoleverdenen.

For Jesper er de grundtvig/koldske skoletanker dybt forankret i hans tankegang og måden, han driver skole på. Som han selv siger, brænder han for de frie skoler og for dannelse og uddannelse af børn og unge mennesker. Og værdier som åbenhed, tillid og tydelighed betyder meget både for ham og for de frie skoler generelt.

Privat bor Jesper i Vester Skerninge sammen med sin kone og tre børn. I sin fritid bruger han tid sammen med venner og familie, drøner rundt på cyklen på de danske landeveje og spiller fodbold. Og så elsker han at rejse ud i verden, møde nye mennesker og bestige bjerge.

Både Jesper og vi er meget glade for det nye samarbejde og glæder os rigtig meget til sammen at skabe de bedste rammer for en god skole.

Ny friskoleleder Jesper Dyrberg Villadsen